andreaboqvist

Faster Andrea blir barnflicka

Publicerad 2015-07-27 10:37:00 i dagligt ordspråk,

I ca fem veckor framöver ska jag bo hos brorsan i Järna, en bit utanför södertälje och hålla koll på två huliganer vid namn Nikita och Leon (på bild). Det kommer bli en enorm prövning för både mig och brorsan samt hans sambo Lydia. Men jag ser så mycket fram emot att få stärka banden till dessa två diamanter samt komma från Skövde stad ett tag och variera rutinerna i mitt liv lite. Leon kommer delvis gå på dagis, vilket ger mig lite mer tid till Nikita så det komemr lösa sig fint tror jag. Oscar jobbar hela veckorna men lydia jobbar bara halvdagar så lite egentid kommer jag nog allt att kunna "ta ut" ändå, vilket känns skönt! 
 
Dagarna här uppe kommer bestå av pott-träning, blöjbyte, gröt och mellanmål. Massor av lek, bamsetidningar och tid i sandlådan. Hoppas verkligen att vädret är på gott humör och låter solen komma fram så vi får tillfälle att plaska i deras fina pool oxå. Oscar vill ha ut mig på golfbanan, det vore förstås väldigt roligt men det finns så mycket som ska hinnas med och han är den värsta på planering. 
 
Ett eget rum har jag fått- tack gode gud! Och det finns bra löparsträckor runt omkring så träningen kommer gå superbra. Kosten kommer jag under denna månad hålla strikt. Vet nämligen att äter jag bra, så mår jag bra. Därför, kommer jag nog för det mesta stå för matlagningen i huset. Absolut inte mig emot, älskar det! Har satt ett mål som jag hoppas kunna uppnått väl hemma igen... 
 
Under nästa helg ska jag förhoppningsvis in till sthlm stad och äta med gustav loft och delar av hans familj, samt möta upp andra för en trevlig utgång. Vi får se, men hoppas kan man alltid göra! Nästkommande helg ska jag hem till skövde igen, denna gång är det dags för poolparty och en liten sväng till jobbet. 
 
Tänkte att jag skulle försöka blogga en del denna tid, kan ha kul att gå tillbaka till och se - samtidigt som alla där hemma får en bra uppdatering över hur jag lever och mår haha :D hoppas allt är gott med er, kram så länge! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea Maria Boqvist

Hej! Här möter ni en glad sprallig tjej på 19 år från Skövde. Näst intill gift med spinningcykeln på gymet men har ett hemligt förhållande med bakskafferiet. Tar mig gärna fram på en long/snow-board och då gärna med bra musik i lurarna. Det bästa jag vet är långa sms, långa promenader och långa kyssar. Tycker mindre om maskar, ärtsoppa och missförstånd. varmt välkommen

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela