andreaboqvist

Folk gör gärna vad de är bäst på; pratar.

Publicerad 2014-10-05 20:30:00 i ord i rader, staplade känslor,

Helt plötsligt ska det börjas tissla och tasslas. Ord sprider sig från mun till öra och vidare ner för långa krokiga backar. De färdas genom skarpa kurvor och på långa raksträckor. Vad jag försöker beskriva är rykten som bildas. Rykten är hemskt. De får personer att dra sig undan, inte våga uttrycka sig eller vilja umgås med vissa människor. Varför då? Jo, för att "folk kan tro". OCH? 
Snälla! En människa som sprider rykten, inte kan hålla sig till sanningen eller helt enkelt bara aldrig kan hålla käften om saker och ting är i mina ögon hopplös. Varför ska man ha såna människor i sitt liv när det finns hur många miljarder andra människor på denna jord att intergrera med och vidga sitt kontaktnät med? 
Att vara trevlig, att hålla vad man säger, att vara ärlig. Så lätt att säga men tydligen tusen gånger svårare att genomföra & hålla. 
 
Jag är ingen ängel själv, men på sista tiden har jag verkligen analyserat och försökt ändra på saker och ting. Värderat så många människor och förstått att; en del är inte värda min energi. mitt engagemang. mitt tålamod. Vad andra människor i staden tycker och tänker kan vara jobbigt. Men visar man att det inte tillsut spelar någon roll så står där endast tunga, kalla stenar kvar. Ingen människa pallar väl fortsätta utan någon som bryr sig?
 
Att känna efter, skulle jag vilja att någon gjorde så här mot mig? Eller sa så när jag inte kan försvara mig eller förklara? Kan det missuppfattas & vändas tillbaka mot personen i fråga. Sätter jag någon annan i skiten? Är det verkligen värt det? Vår hjärna är en av de mäktigaste sakerna på denna jord, använd den för tusan(!) Tänk dig för. Sätt dig in i situationen. Tänk dig hur du skulle uppleva det. Och överväg än en gång, är det värt det?
 
Våga ta en diskussion, våga försvara, våga vara tyst. En hemlighet är bara en hemlighet om den är hemlig. Och en sann vän säger inte "Vill du höra en hemlighet? Lova att inte berätta för någon! Det handlar om blabla..." 
Lär dig vilka du kan lita på och lär dom att det är ömsesidigt. Enkelt ska va lätt. 
 
Detta inlägg blev väl som de flesta andra man planerar i skallen, inte allt för bra. men lite av mina tankar nedskrivet i ord. grundar sig egentligen inte någonstans. vardaglig skit som samlas, som damm under sängen. 

Om

Min profilbild

Andrea Maria Boqvist

Hej! Här möter ni en glad sprallig tjej på 19 år från Skövde. Näst intill gift med spinningcykeln på gymet men har ett hemligt förhållande med bakskafferiet. Tar mig gärna fram på en long/snow-board och då gärna med bra musik i lurarna. Det bästa jag vet är långa sms, långa promenader och långa kyssar. Tycker mindre om maskar, ärtsoppa och missförstånd. varmt välkommen

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela