andreaboqvist

4 bästa veckorna i mitt liv, undoubtedly

Publicerad 2015-01-09 15:21:00 i dagligt ordspråk, utflykter & resor,



Första veckan var sjukt intensiv. Alla nya ansikten, rutiner, värmen (30 grader!) och på det läxor så det stod härliga till. Vi lärde oss ALLT som handlade om sprit och hur många drinkar som helst under kursen men första veckan var värst. Under fyra veckor fick vi läsa grundfakta och historia om vodka, rom, tequila, whisky och whiskey, likörer, öl och gin. utbildningen var mycket tuffare än vad jag trodde, så var riktigt glad över att jag visste vad studieteknik var. tyvärr rätt många personer som hoppade av pga stress/press och som inte pallade bara.. på bilderna ovan ser ni marknaden som låg bara något kvarter från vårt hotell, där kunde man köpa billig frukt på väg till stranden eller äta en lätt lunch på helgerna. Hade många trevliga kvällar på restaurangerna runt om också!
Man bodde tillsammans med högst tre andra personer av samma kön i ett rum. I min kurs gick ca 20-25 svenskar och 20 personer med andra nationaliteter. Detta gjorde att man var tvungen att prata engelska när man umgicks och festade tillsammans men det löste sig galant. man kan så mycket mer än vad man tror! Bilderna ovan är från Iguana beach, där hade vi en välkomstmiddag. underbart! och den solnedgången vad inte att leka med, helt fantastisk! Vi fick mat och festade där hela natten! 

på helgerna hade vi två underbara tjejer, laura och vivianne som var våra fritidsledare kan man säga. ordnade utflykter och fester åt oss. hade med deras hjälp en helt fantastisk tid där nere. Vi hoppade bungyjump (kommer jag aldrig göra om haha) och åkte bland annat till Big Buddha, så vackert! En helg väntade phiphi islands på oss, med monkey beach och maya bay. en underbar helg med så mycket sol, skratt och fest. andrea <3 buckets, haha! bangla road, kan bara beskrivas på plats. helt sjukt haha och är så avundsjuk på mina vänner som fortfarande både jobbar & festar på detta ställe. vill tillbaka sooo bad! bilderna är från "white party" då hade vi förfest på skolan och sen pub crawl, super! två första bilderna är på personer jag kom riktigt nära!

Vi va på en utsiktsplats, denna utsikten. efter detta tog minibussen oss till Big Buddha. visar bilder en annan dag, har så mycket att visa er helt suuukt :D Krullet på bilden är Tyrell, my babe hahah och med de orangea glasögonen är noel, underbara grabbar. calle och ludvig är också med, två andra typer som man kom nära. 

nu har jag berättat lite iallafall, kunde gjort det snyggare med en liten röd tråd eller så..men energin är på noll hehe. hoppas ni bli lite avundsjuka iallfall och sugna på att göra samma äventyr som jag gjorde!

Kommentarer

Postat av: Mette o Lars-Erik

Publicerad 2015-01-10 18:23:43

Välkommen hem

Svar: tack!
Andrea Maria Boqvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea Maria Boqvist

Hej! Här möter ni en glad sprallig tjej på 19 år från Skövde. Näst intill gift med spinningcykeln på gymet men har ett hemligt förhållande med bakskafferiet. Tar mig gärna fram på en long/snow-board och då gärna med bra musik i lurarna. Det bästa jag vet är långa sms, långa promenader och långa kyssar. Tycker mindre om maskar, ärtsoppa och missförstånd. varmt välkommen

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela