andreaboqvist

Läskigt simpelt och hejdundrande lätt

Publicerad 2013-01-31 18:07:00 i ord i rader,

bild från weheartit
Det senaste har jag känt att jag lärt mig väldigt mycket, på väldigt kort tid. vilka som jag kan stå med, och vilka som lättare ger mig blicken än sanningen. Vilka som är mjuka men klantiga och vissa som är hårda men ordentliga. Att avslöja någons vilja är egentligen otäckt lätt. Om jag verkligen verkligen vill något, tänk realisktiskt nu. om jag vill till los angeles, och inte har pengar, så väljer jag ju självklart inte att simma dit. men när det gäller realistiska beslut så är det som det är. om jag vill till en person, sent på kvällen och omständigheterna faktiskt tillåter detta, så tar jag mig ju dit? jag kanske får vänta några minuter extra på en buss, eller springa tills lungorna gör ont för att hinna till sista bussen. jag kanske får avstå från mitt favorit tvprogram om bästisen vill ha mig där eller offra en sovmorgon för att slippa sova ensam. sen så finns de där personerna som säger "jag orkar inte". bara för att ha en bortförklaring. för att inte orka ta ställning. i samma stund som nån säger det, så blir den genomskinlig. så här tänker jag, klart jag o r k a r! jag är ju inte utmattad? ligger på dödsbädden? att ha en anledning är en annan sak. huvudvärk, magont och känner att man inte orkar träffa någon idag och att men då berättar detta, det är fullt okej. vet inte om ni förstår vad jag försöker komma fram till här men, det är lätt att genomskåda personer? kommer hen inte, men säger att hen gärna vill, så ljuger hen - om hen inte har en realistisk förklaring. jag tar hellre en smutsig sanning än en ren lögn. hur gör du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea Maria Boqvist

Hej! Här möter ni en glad sprallig tjej på 19 år från Skövde. Näst intill gift med spinningcykeln på gymet men har ett hemligt förhållande med bakskafferiet. Tar mig gärna fram på en long/snow-board och då gärna med bra musik i lurarna. Det bästa jag vet är långa sms, långa promenader och långa kyssar. Tycker mindre om maskar, ärtsoppa och missförstånd. varmt välkommen

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela